2012. március 11., vasárnap

Motorozás I.- Jogosítvány - 2012-es változások- II.


Ez egy rövid post lesz, de nem akartam már sokadszorra változtatni az előző post-on, amiben a témával foglalkoztam, de újabb fontos adalékok vannak a motor-jogosítvány szerzéssel kapcsolatban.

1.) Oktatása során a tanuló felszerelése:
Jelentem, ez egy olyan tényező, ami mindenképp igaz! Az ismerősöm már elkezdte az oktatást és az oktató kérte az első post-ban felsorolt felszerelést már az oktatásra is (pl. protektoros kesztyű, dzseki, nadrág, stb.), de annyira azért még nem kiforrott a rendszer, hogy az oktató választ tudjon adni arra kérdésre, hogy egy farmer és egy komoly térdvédő együtt megfelel e. Mert a motoros farmeromban lévő CE térdvédőnél kicsit komolyabb, a kemény-protektoros UFO térdvédő, így esetleges borulásnál többet véd!

2.) Csökkent a vizsgabiztosok száma
Az eddigi években kb. 100 külsős megbízási szerződéssel rendelkező vizsgabiztost tudtak mozgósítani, a 13 főállású vizsgabiztosokon felül. Az idei évben a költségcsökkentés elérte a Közlekedési Felügyelőséget és a közúti járművezető vizsgáztatást is.
2012-től „13 főállású vizsgabiztossal dolgoznak, amely megegyezik a 2011. januárban a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól átvett létszámmal”, a legnagyobb probléma, hogy az idei évtől nem tudnak külsőst alkalmazni! Ennek az oka, hogy „a Kormányhivatal számára biztosított bértömeg, illetve dologi költségkeretek nem teszik lehetővé megbízásos jogviszonyú vizsgabiztosok foglalkoztatását.”
Ez azért baj, mert jóval kevesebb vizsgabiztos miatt nagyon megnő a várakozási idő a rutin és a forgalmi vizsgára!
Hiába végezte el az elméleti vizsgáját sikerrel, és csinálta végig a gyakorlati oktatást, vagyis felkészült a vizsgára, ha több mint egy hónapig nincs vizsgaidőpontja. Emiatt heti kétszer két órában szinten tartó vezetésen kell részt vennie, ami jelentős költség pluszban.

Forrás: http://fn.hir24.hu/gazdasag/2012/02/29/szivatjak-a-tanulovezetoket/

cat#58

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése