Ez egy rövid post lesz, de nem akartam már sokadszorra változtatni az
előző post-on, amiben a témával foglalkoztam, de újabb fontos adalékok vannak a
motor-jogosítvány szerzéssel kapcsolatban.
1.) Oktatása során a tanuló felszerelése:
Jelentem, ez egy olyan tényező, ami mindenképp igaz! Az ismerősöm már
elkezdte az oktatást és az oktató kérte az első post-ban felsorolt felszerelést már az oktatásra is
(pl. protektoros kesztyű, dzseki, nadrág, stb.), de annyira azért még nem
kiforrott a rendszer, hogy az oktató választ tudjon adni arra kérdésre, hogy
egy farmer és egy komoly térdvédő együtt megfelel e. Mert a motoros farmeromban
lévő CE térdvédőnél kicsit komolyabb, a kemény-protektoros UFO térdvédő, így
esetleges borulásnál többet véd!
2.) Csökkent a vizsgabiztosok száma
Az eddigi években kb. 100 külsős megbízási szerződéssel rendelkező vizsgabiztost
tudtak mozgósítani, a 13 főállású vizsgabiztosokon felül. Az idei évben a
költségcsökkentés elérte a Közlekedési Felügyelőséget és a közúti járművezető
vizsgáztatást is.
2012-től „13 főállású vizsgabiztossal
dolgoznak, amely megegyezik a 2011. januárban a Nemzeti
Közlekedési Hatóságtól átvett létszámmal”, a legnagyobb probléma, hogy az idei
évtől nem tudnak külsőst alkalmazni! Ennek az oka, hogy „a Kormányhivatal számára biztosított bértömeg,
illetve dologi költségkeretek nem teszik lehetővé
megbízásos jogviszonyú vizsgabiztosok foglalkoztatását.”
Ez azért baj, mert jóval kevesebb vizsgabiztos miatt nagyon megnő a
várakozási idő a rutin és a forgalmi vizsgára!
Hiába végezte el az elméleti vizsgáját sikerrel, és csinálta végig a
gyakorlati oktatást, vagyis felkészült a vizsgára, ha több mint egy hónapig
nincs vizsgaidőpontja. Emiatt heti kétszer két órában szinten tartó vezetésen
kell részt vennie, ami jelentős költség pluszban.
Forrás: http://fn.hir24.hu/gazdasag/2012/02/29/szivatjak-a-tanulovezetoket/
cat#58
cat#58
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése