2012. február 9., csütörtök

Én és a motorozás II. - A motorom


Sok típust végignéztem, de egyszer csak eljutottam az SV-ig. Nem maradt más, csak megtalálni a számomra megfelelő példányt. Ahogy már az előző post-omban írtam, nem ragaszkodtam egyik évjárathoz, vagy kialakításhoz sem, de szerettem volna egy tényleg jó állapotú, korrekt áru példányt megcsípni.

A motorvásárlást akkor kezdtem komolyan fontolóra venni, amikor már túl voltam a Rutin vizsgán és a Forgalmi vizsgának már ki volt tűzve az időpontja. Egy magyar- és két külföldi papíros 2003-2004-es fejidomos tulajdonosával is beszéltem, de mind a 3 esetében, a most adtam el/le van már előlegezve/stb. választ kaptam.

A forgalmi vizsga előtti héten megláttam egy 2003-as naked-et, amiről nagyon sötét képek voltak föltéve (főleg, amikor listanézetben láttam), aminek ráadásul le volt járva a műszakija, de néztem a képeken, hogy jó állapotúnak tűnik.
A tulaj nyaralt azon a héten, így a forgalmi vizsga hetében, a vizsga előtt 2 nappal tudtunk találkozni. Azon a napon pont műszakiztattunk egy motort, így rögtön utánfutóval mentünk motort nézni.

A motorba azonnal szerelmes lettem és szerencsére a szerelő ismerős se talált problémát, így azonnal csengettem is a kialkudott árat! (két napra rá meglett a forgalmi vizsgám is)

A motor egy 2003-as SV650N, fekete! Yoshi carbon dobbal és egy-két további extrával!

 Dobogókő

A motor szerencsésen átment a műszaki vizsgán, így nem maradt más, mint a jogsira várni! (műszakiról később)

 
Műszaki után

A motort nagyon szeretem, mert nagyon kezes és hihetetlen élmény vezetni. Ez a motor arra van kitalálva, amire használom: hegyre fel, hegyről le, főúton, városban.
Mivel elég keskeny, így városban is jól lehet haladni vele a sorok között, amiben segít a carbon Yoshimura is. Más mondta, amikor jött mögöttem, hogy csak nyílt előttem a folyosó az autók között, amíg őt észre sem vették…
Hegyi utakon nagyon sokat segít a nyomatéka, ezért rendkívül dinamikusan lehet vele haladni.

 Dobogókő 2

Kezdőknek azért nem ajánlják ezt a típust, mert motorféken a V2-es blokk miatt blokkol, így csúszik kicsit a hátulja. Nekem ez abból a szempontból volt rossz, hogy a Michelin Pilot Power-en lévő 2,5 mm-t 2.500 km alatt szó szerint nullázta, így váltottam keményebb keverékűre és most már 170-es hátsó van fönt, Bridgestone Battlax BT021. Nagyon jól viselkedik ezzel a gumival! Nem csúszkál, hamar fölmelegszik és nem is kopik úgy. (eladó használt érdekelhet… J ).
Fék jó, jól adagolható (ennyi km-vel a hátam mögött ne akarjak szakérteni…).

Ha rajta ülök

Negatívum: ülés! Hosszú távon nekem kényelmetlen. Kb. 360 km-s túrácskánál a vége felé már meg kellett állnom párszor, mert már nem bírtam. Nekem az okozza a problémát, hogy keskeny az ülés.
Első villa az, amin célszerű lenne javítani. Hajlamos itt-ott fölütni, egy nem túl nagy kátyúnál is. Hidegben pedig, amíg nem melegszik meg/járódik be/”mittudomén” a villa olaj, addig elég bizonytalan az eleje!
De ezek, olyan dolgok, amik megszokást igényelnek és legfeljebb csak bosszantóak, így elmondhatom, hogy ez a motor egy nagyon jó vétel volt!

Yoshi Bharat (Yoshimura TRS)

cat#58

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése