Sok típust végignéztem, de egyszer csak eljutottam az SV-ig. Nem maradt
más, csak megtalálni a számomra megfelelő példányt. Ahogy már az előző
post-omban írtam, nem ragaszkodtam egyik évjárathoz, vagy kialakításhoz sem, de
szerettem volna egy tényleg jó állapotú, korrekt áru példányt megcsípni.
A motorvásárlást akkor kezdtem komolyan fontolóra venni, amikor már túl
voltam a Rutin vizsgán és a Forgalmi vizsgának már ki volt tűzve az időpontja.
Egy magyar- és két külföldi papíros 2003-2004-es fejidomos tulajdonosával is
beszéltem, de mind a 3 esetében, a most adtam el/le van már előlegezve/stb.
választ kaptam.
A forgalmi vizsga előtti héten megláttam egy 2003-as naked-et, amiről
nagyon sötét képek voltak föltéve (főleg, amikor listanézetben láttam), aminek
ráadásul le volt járva a műszakija, de néztem a képeken, hogy jó állapotúnak
tűnik.
A tulaj nyaralt azon a héten, így a forgalmi vizsga hetében, a vizsga
előtt 2 nappal tudtunk találkozni. Azon a napon pont műszakiztattunk egy
motort, így rögtön utánfutóval mentünk motort nézni.
A motorba azonnal szerelmes lettem és szerencsére a szerelő ismerős se
talált problémát, így azonnal csengettem is a kialkudott árat! (két napra rá
meglett a forgalmi vizsgám is)
A motor egy 2003-as SV650N, fekete! Yoshi carbon dobbal és egy-két
további extrával!
Dobogókő
A motor szerencsésen átment a műszaki vizsgán, így nem maradt más, mint
a jogsira várni! (műszakiról később)
Műszaki után
A motort nagyon szeretem, mert nagyon kezes és hihetetlen élmény
vezetni. Ez a motor arra van kitalálva, amire használom: hegyre fel, hegyről
le, főúton, városban.
Mivel elég keskeny, így városban is jól lehet haladni vele a sorok
között, amiben segít a carbon Yoshimura is. Más mondta, amikor jött mögöttem, hogy
csak nyílt előttem a folyosó az autók között, amíg őt észre sem vették…
Hegyi utakon nagyon sokat segít a nyomatéka, ezért rendkívül
dinamikusan lehet vele haladni.
Dobogókő 2
Kezdőknek azért nem ajánlják ezt a típust, mert motorféken a V2-es
blokk miatt blokkol, így csúszik kicsit a hátulja. Nekem ez abból a szempontból
volt rossz, hogy a Michelin Pilot Power-en lévő 2,5 mm-t 2.500 km alatt szó
szerint nullázta, így váltottam keményebb keverékűre és most már 170-es hátsó
van fönt, Bridgestone Battlax BT021. Nagyon jól viselkedik ezzel a gumival! Nem
csúszkál, hamar fölmelegszik és nem is kopik úgy. (eladó használt érdekelhet… J ).
Fék jó, jól adagolható (ennyi km-vel a hátam mögött ne akarjak
szakérteni…).
Ha rajta ülök
Negatívum: ülés! Hosszú távon nekem kényelmetlen. Kb. 360 km-s
túrácskánál a vége felé már meg kellett állnom párszor, mert már nem bírtam.
Nekem az okozza a problémát, hogy keskeny az ülés.
Első villa az, amin célszerű lenne javítani. Hajlamos itt-ott fölütni,
egy nem túl nagy kátyúnál is. Hidegben pedig, amíg nem melegszik meg/járódik
be/”mittudomén” a villa olaj, addig elég bizonytalan az eleje!
De ezek, olyan dolgok, amik megszokást igényelnek és legfeljebb csak
bosszantóak, így elmondhatom, hogy ez a motor egy nagyon jó vétel volt!
Yoshi Bharat (Yoshimura TRS)
cat#58
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése