Sok oldal foglalkozik az SV-kkel, így nem próbálom a teljes SV-kkel
kapcsolatos ismeretanyagot belezsúfolni egy post-ba, de megpróbálom leírni,
hogy én miért döntöttem e mellett a típus mellett.
1.) Történelem
A Ducati 1993-ban piacra dobta a Monster M600-ast, 600 cm3-as, V2-es
blokkjával. Ez teljesítményben (50 lóerő) elmaradt a japán gyártók sor 4-es
motorjaitól (pl.: Suzuki Bandit), de a kezelhetősége és a design-ja egyedülálló
volt. Mivel nem használtak csúcskategóriás alkatrészeket az előállítás során,
így a motor versenyképes áron kerülhetett forgalomban.
Mindezen tényezőket figyelembe véve egy sokak által kedvelt és nagy
számban értékesített motor vált belőle.
Ducati Monster M600 (1993)
A Suzuki is meglátta a lehetőséget a V2-es 600 cm3 körüli, közepes
teljesítményű, de nyomatékos motorokban, ezért 1999-ben megjelent az első
SV650-es.
2.) Első generáció (1999-2002)
Külső szempontból komoly hatással volt rá a Suzuki TL 1000 és a Ducati
Monster. Erőssége a kis súly (165 kg száraz súly), amiben nagy szerepe van az
alumínium váznak, továbbá a 70 lóerős, nyomatékos V2-es blokk, amit 2 db Mikuni
karburátor táplál. Teljesítmény szempontjából messze megelőzte az 50 lóerős
Ducati Monstert. Az első dupla 290 mm-s tárcsafék jól adagolható és hatékony,
de ajánlják a fém fékcső fölszerelését. A konstrukció leggyengébb pontja az
első villa, amiben pl. a Monster sokkal hatásosabb. Egy burkolt és egy naked
verziót és készítettek a motorból.
SV 650N SV 650S
3.) Második generáció (2003-2004)
Az új modell teljes egészében megújult. A blokk maradt ugyanaz, de
karburátorok helyett Injektor táplálja a gépet, így az már 72 lóerős.
A legfontosabb változás, egy az SV1000-hez hasonlító váz kialakítása, a
korábbi csővázra hasonító váz helyett. Az átalakítás miatt nem változott
jelentősen a motor súlya (167 kg).
Teljesítményével kapcsolatos legfontosabb értékek: 0-100 km/h: kb. 3,7mp.
Maximális sebesség: kb. 200 km/h. Ebből a generációból is készült egy burkolt
és egy naked verzió is.
SV 650N SV 650S
4.) Átdolgozott verzió (2005-2006)
A legfontosabb változás, hogy innentől matt fekete vázzal készülnek a
motorok.
SV 650N SV 650S
5.) Utolsó ráncfelvarrás- SV650SA (2007-2010)
A motorban innentől, hengerenként két gyertya van. A motorhoz
opcionálisan rendelhető ABS.
SV 650N SV 650S
6.) Amerikai típus. SV650SF (2008)
Amerikában 2008-ban kiadtak egy teljesen burkolt verziót.
7.) SFV 650 Gladius, (2009-)
2009-ben elérkezett az idő a már sokszor átdolgozott SV leváltására. A Suzuki
piacra dobta a Gladiust, ahol a legfontosabb cél egy modern, fiatalos külsejű
motor létrehozása volt.
A blokk maradt továbbra is az SV-ből örökölt 645 cm3-as, de a
legfontosabb változás, egy teljesen új vázszerkezet kialakítása. Ennél a
motornál elbúcsúztak az SV-knél alkalmazott alumíniumtól, és helyette egy acél
vázat alkalmaznak. Ennek sajnos meg is lett a kevésbé pozitív eredménye, ugyani
a motor száraz súlya 202 kg.
Legfontosabb adatok:
Adattábla egyenesen a Wikipedia-ról
Személy szerint próbáltam minél több cikket, weboldalt és fúrumot végigolvasni az SV-kkel kapcsolatban és arra jutottam, hogy megtaláltam azt a motort amit szeretnék. Évjárat és kialakítás (S/N) szempontjából nem ragaszkodtam egy adott típushoz sem, csak ahhoz, hogy jó állapotú motort szeretnék, korrekt áron.
Így indultam neki a motorvásárlásnak. A következő post-ban már tényleg
arról írok!
cat#58
cat#58
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése